Marta Hadžimanov, sopran
Marta Hadžimanov, sopran, rođena je u Beogradu 2000. godine i trenutno živi u Nemačkoj.
2024. godine započela je dvojne master studije na smerovima Opera i Concert/Lied na Državnom univerzitetu za Muziku i Izvođačke umetnosti u Manhajmu, u klasi prof. Karoline Melcer, prethodno završivši dvojni program osnovnih studija na smerovima Vokalno opersko izvođenje i Muzička pedagogija na istoj instituciji u klasi prof. Snežane Stamenkovič.
U maju 2025. izvela je naslovnu ulogu u Hendlovoj operi “Alcina” u produkciji operskog studija Univerziteta za Muziku i Izvođačke umetnosti u Manhajmu, sa univerzitetskim simfonijskim orkestrom, pod palicom maestra Cosima S. Osthoff-a i scenskom direkcijom prof. Andreas Baesler-a. Takođe u 2025. nastupila je kao solista na ceremoniji otvaranja Sveto-Savskog bala u Palati Hofburg u Beču, pod pratnjom Simfonijskor orkestra Srpskog narodnog pozorišta.
Na “18th Paula Salomon-Lindberg Competition Das Lied” 2024. u Berlinu osvojila je treću nagradu, i takođe je dobitnik mnogobrojnih stipendija, uključujući prestižnu stipendiju “Deutschlandstipendium”.
2023. godine učestvovala je u radio snimanju klasičnih i savremenih pesama za “SWR” (Štutgart) i “Deutschlandfunk” (Keln) u saradnji sa umetničkim pokroviteljem, prof. Axel Bauni. Iste godine, pozvana je da učestvuje na internacionalnom operskom masterklasu “Oper Oder Spree”, gde je dobila tri nagrade.
Svoj solo debi sa Berlinskom filharmonijom ostvarila je izvevši kompoziciju “Gloria” Fransisa Pulanka, a na leto 2024. učestvovala je u ulozi Titanije u inovativnoj scenskoj operskoj produkciji “Dream-Night-Summer" pisanoj po “A Midssumer Night’s Dream” V. Šekspira uz muziku B. Britna i F. Mendelsona. Izvedba se desila u okviru internacionalnog operskog festivala “Oper Oder Spree” u Nemačkoj.
Sa sedamnaest godina, pred početak svog naprednog muzičkog obrazovanja u Nemačkoj, Marta je zabeležila svoj profesionalni scenski debi, priključivši se ansamblu Pozorišta na Terazijama u Beogradu, gde je nastupala u glavnoj ulozi “Christine Daaé” u “Fantomu iz Opere” Endrua Lojd Vebera tokom tri sezone.
Njen umetnički razvoj je dalje obogaćen kroz aktivno učešće na majstorskim kursevima i radionicama sa renomiranim umetnicima poput Lisette Oropesa, Rudolf Piernay, David Bižić, Claudia Visca, Jean-Noël Briend, Snežana Nena Brzaković, i Bernhard Hansky.